Algemene Leden Vergadering (ALV) Heemkundekring Bergh 2019

Geplaatst op zondag 31 maart 2019 om 14:52

Zaterdag 30 maart 2019 om 14:00 uur werd voor het eerst de ALV in de trouwzaal van het Raethuys gehouden, de nieuwe locatie van de HKB.

De kascommissie was vol lof over het inzicht en overzicht van de jaarrekening van het afgelopen jaar en prees de penningmeester hiervoor.

Met het in gebruik nemen van het Raethuys moet er ook beter naar de kosten gekeken worden en Rob Vister deed een oproep aan de gebruikers van het Raethuys om ook hun steentje in bij te dragen mbt verlichting en verwarming. Ook werden de leden opgeroepen om nieuwe leden aan te dragen om zo de financiële positie van de vereniging te verbeteren.

Er werd na vragen kort stilgestaan bij de status en de toekomst van het fotobeheer en een eerder gestart initiatief 'Hazadata'. Hierop werd door het bestuur inzicht gegeven in de huidighe status van de ontwikkelingen, zowel binnen de samenwerking van de Liemerse oudheidkundige verenigingen (Memorix Maior), als binnen de HKB (initietief in samen met OV Wehl).

Al met al was het een geslaagde eerste bijeenkomst die om 15:15 uur door de voorzitter gesloten werd.

Documenten (verstrekt en besproken):