Berghapedia update januari 2019

Geplaatst op dinsdag 22 januari 2019 om 10:59

Deze keer is het aantal updates beperkt en dat lijkt veroorzaakt door de afgelopen feestdagen, de verhuizing van de HKB naar het Neije Raethuys en ook door de toenemende activiteiten van de carnavalsvereniging(en).

Antoine Booms en Ben Schuurman hebben enkele foto's toegevoegd en pagina's bijgewerkt, maar Verre Neef lijkt weer de koploper van de afgelopen maand.

Heeft u informatie over het gebied van de voormalige gemeente Bergh? Laat het ons weten vai het contactformuler of vraag een Berghapedia account aan en begin met het vastleggen van uw historie !

Via de onderstaande links kunt u altijd zelf op zoek naar de laatste toevoegingen en wijzigingen.

Tip: Check in het hoofdmenu aan de linkerkant meteen even de laatste aanvullingen via de knoppen 'Nieuwe pagina’s', 'Nieuwe Bestanden' en 'Recente Wijzigingen'.

Collectie Stichting Huis Bergh, inventarisnummer 273

Marcel Messing

De Verre Neef heeft met toestemming van Huis Bergh afbeeldingen toegevoegd aan de pagina Necrologium van Elten En al doende leert men, ook de Verre Neef, zodat de pagina ook inhoudelijk is aangevuld. De in- en aanvulling van de pagina's van de abdissen van het Stift Elten is even in de pauzestand gezet voor een zijsprong naar de Heerlijke rechten. Als eerste daarvan is de al bestaande pagina Rechtspraak aangevuld. De rest volgt en daarna wend de Verre Neef zich weer tot de abdissen.

In Helsinki ligt intussen een dik pak sneeuw.

Groeten, Marcel