Berghapedia update september 2018

Geplaatst op zondag 9 september 2018 om 15:03

Het is al even terug dat we een update hebben gegeven over de aanpassingen op Berghapedia. Voor de beheerders was in juni de overgang naar de nieuwe server én een update naar de nieuwste softwareversie een belangrijke mijlpaal in een traject van meer dan een half jaar. Gelukkig voor onze gebruikers en muteerders is dit vrijwel geruisloos verlopen en kunnen we de 'nazorg'-periode' hierbij afsluiten.

Na de Graven van Bergh gaat Marcel Messing nu verder terug in de tijd naar de graven van Hamaland: Graven van Hamaland Ze leefden duizend jaar en nog langer geleden, dus historici verschillen weleens van mening over wie wie was, maar met enige handigheid zijn wel interessante dingen over hen te vertellen. (Meer informatie over Marcel in Old Ni-js 100.)

De Berghapedia avond van 5 september heeft ook de nodige wijzigingen en nieuwe pagina's opgeleverd. Veel pagina's zijn een aanzet om verder aangevuld te worden, maar de onderdelen 'Loterijvereniging' en 'Vriendengroep' lijken een nieuw 'tak' onder de Overige Verenigingen te worden.

Antoine Booms lijkt zich na de vakantieperiode op de sport geworpen te hebben.Vele groepsfoto's - de eerste uit 1926 - zijn toegevoegd aan de pagina van MvR.
Het plaatje bij dit artikel van de Lindhorst is ook door Antoine toegevoegd aan de pagina De Lindhorst.

Tip: Check in het hoofdmenu aan de linkerkant meteen even de laatste aanvullingen via de knoppen 'Nieuwe pagina’s', 'Nieuwe Bestanden' en 'Recente Wijzigingen'.

Tekst: Robert Bennink