Nieuwjaarsbijeenkomst 2018 van de HKB in kasteel Huis Bergh

Geplaatst op zaterdag 6 januari 2018 om 20:49

Zaterdag 6 januari 2018 was het om 14:30 uur tijd voor de nieuwjaarsbijeenkomst van de HKB. De bezoekers werden verwelkomt door de Midwinterhoornblazers die actief blazen in de periode van advent t/m 6 januari (drie koningen). De blazers noemen 6 januari het 'afblazen'.

In de kelder van kasteel Huis Bergh werd het langzaamaan gezellig vol en werden de leden ontvangen door leden van het bestuur. De penningmeester - met de consumptiebonnen - had zich voor het gemak aan het begin van de rij gepositioneerd.

De voorzitter (Edwin Zweers) dankte iedereen voor de komst en verweest nog aan het enorm slechte weer van vorig jaar waarbij menigeen door de ijzel verkoos om thuis te blijven.
Opvallende zaken van 2017 zijn te omschrijven als 'groei'. Groei als in 'groei van het aantal leden', onze vereniging heeft 130 nieuwe leden mogen verwelkomen. Ook 'groei van het aantal werkgroepen', in 2017 zijn gestart: 'Veldwerkgroep Genealogie', 'Veldwerkgroep Azewijn' en 'Veldwerkgroep Militaire Historie'.

Voor de vrijwillers van de HKB werd in het verleden altijd aan het einde van het jaar een attentie geregeld. Dit is afgelopen jaar niet gedaan omdat er vanaf 2017 4 keer per jaar bijeenkomsten voor de werkgroepen georganiseerd worden. Maar omdat niet alle vrijwilligers onderdeel zijn een werkgroep zal er voor die vrijwilligers alsnog een attentie komen.

Voor de HKB wordt 2018 een jaar met veel veranderingen. Het lijkt erop dat ons huidige onderkomen verkocht is en dat de verkoop samenvalt met de oplevering van het nieuwe onderkomen, het Neije Raethuys. Dit alles zal in het laatste kwartaal van 2018 gaan spelen, dus waarschijnlijk ook verandering van de locatie van de nieuwjaarsbijeenkomst van 2019.

Er werd ook kort stilgestaan bij de aanstaande grenssteenwandeling (link Nieuwbericht) die op 21 januari gaat starten.

Bij dit artikel ook een foto-impressie van de geslaagde middag in ene overvolle kasteelkelder.

Mocht je potentiele leden weten of een lidmaatschap kado willen geven? Hieroder staan de links.

Link Midwinterhoornblazers | Link Grenssteenwandeling | Link Lid worden | Link Lidmaatschap kado geven

Beeld: Robert Bennink