Onze dialectmuziekhelden in ‘Deurdonderen’ op Gelderse TV

Geplaatst op vrijdag 13 mei 2016 om 20:40

Foto: website van de Boetners

Omroep Gelderland en RTV Oost gaan in een achtdelige tv-serie op zoek naar de dialectrockers in het post-Normaal tijdperk. Het spits wordt vrijdag 13 mei afgebeten door een band die zingt in onvervalst Liemers/Barghs dialect: onze Braamtse/’s-Heerenbergse helden van De Boetners. Wie heeft niet genoten van en goede herinneringen aan het unplugged concert dat ze een tijd terug voor de Heemkundekring hebben gegeven.

De heren weten zich op dit moment in het dialectmuziekwereldje in de Achterhoek en Liemers aardig te profileren, gezien de aandacht die ze krijgen en hun volle concertagenda. Hun aandeel in de serie Deurdonderen, waarin de nazaten van Normaal worden belicht, is een nieuw hoogtepunt in hun carrière. De erg leuke aftrap van de Boetners is inmiddels net geweest op TV als u deze brief ontvangt, maar is nog te zien via 'Uitzending gemist’ op de site van Omroep Gelderland.

Een voorproefje van Deurdonderen kun je hier zien en horen.