Stadsmuseum Bergh zoekt vrijwilligers

Geplaatst op zondag 10 juli 2016 om 14:35

Het Stadsmuseum Bergh is druk bezig met voorbereidingen om haar museum in het Van Esserenhuis te realiseren rechts naast café-zalencentrum De Gracht in ’s-Heerenberg. De openingsdatum zal later bekend worden gemaakt.

Als het zover is, zal de bemensing van het museum geheel afhankelijk zijn van vrijwilligers. Er heeft zich al een aantal vrijwilligers aangemeld, maar er zijn er nog meer nodig. De werkzaamheden in het museum kunnen bestaan uit: bezoekers wegwijs maken of zorgen dat de tentoonstellingsruimte er tiptop uit ziet of helpen bij het opbouwen van een tentoonstelling of andere werkzaamheden om het museum draaiende te houden. Het museum hanteert een vrijwilligersbeleid dat algemeen gangbaar is in andere musea. Vrijwilligers krijgen zo nodig een opleiding in de Barghse historie. Zij worden a.h.w. de ambassadeurs van onze historische stad en streek.

Dus, geef u op als de geschiedenis van de streek u intereseert en als u het leuk vindt om dat met anderen te delen in ons museum.
Voor informatie of opgave kunt u een e-mailtje sturen naar: info@erfgoedbergh.nl.