Website van de Heemkundekring Bergh

Geplaatst op donderdag 17 december 2015 om 11:30

Al in 1999 had de Heemkundkring een eigen website. Daarmee was ze een van de eerste oudheidkundige verenigingen die gebruik maakte van de destijds moderne techniek. De site groeide al snel uit met heel veel informatie. Net als bij een huis dat constant wordt uit- en bijgebouwd kwam dat niet ten goed aan de overzichtelijkheid en de gebruikersvriendelijkheid. In internet-land gaat een site maar een jaar of drie mee.
Daarom was er al snel behoefte aan een nieuwe opzet. Ondertussen hebben we Berghapedia, de digitale encyclopedie van Bergh gelanceerd. Die site nam de functie over als vergaarbak en leverancier van uitgebreide informatie over het land van Bergh. Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is ook de verenigingswebsite van de HKB geheel vernieuwd.
Naast de actuele en verenigingsinformatie die de website biedt, zien we deze ook als de laagdrempelige instap naar de wereld van heemkundig en historisch Bergh. Van hieruit zijn onderwerpen in Berghpedia gemakkelijk te vinden voor een uiteenlopende groep geïnteresseerden in de Berghse historie.
De website wordt net als Berghapedia door eigen vrijwilligers onderhouden. Wilt u ook bijdragen aan de website, hetzij door aanleveren van materiaal of het beheren (wat overigens buitengewoon eenvoudig is) dan horen wij graag van u. U kunt zich hier opgeven. Vink dan 'Multimedia' aan en laat weten wat u graag wilt doen. Wij begroeten u van harte.