Ode aan de vrijheid 2024

Geplaatst op donderdag 18 april 2024 om 14:42

Geachte inwoners,

Met groot genoegen willen wij u namens de fictieve Gemeinte EMOJI1 uitnodigen om deel te nemen aan een bijzonder evenement dat niet alleen grenzen overschrijdt, maar ook een ode brengt aan de vrijheid die wij allen koesteren.

In navolging van het bekende televisieprogramma Maestro, organiseren wij een unieke dirigeerwedstrijd die niet alleen gericht is op muzikale vaardigheden, maar ook op de kracht van ontmoeting en verbinding tussen
gemeenten. Deze wedstrijd symboliseert de eenheid en vrijheid die wij allen nastreven, ongeacht grenzen en afkomst.

De eerste avond van deze inspirerende wedstrijd vindt plaats in het prachtige Stadttheater in Emmerich op 26 april om 19.30 uur. Hier zullen de deelnemers hun talenten op het gebied van dirigeren tonen. De 4 winnaars van deze eerste ronde (drie door de vakjury en 1 door het publiek gekozen) zullen vervolgens nogmaals optreden op 28 april om 15.00 uur in de DRU in Ulft. Tijdens deze bijzondere bijeenkomst zal de MAESTRO van EMOJI bekend worden gemaakt, een eerbetoon aan de uitmuntendheid en de spirit van vrijheid.

Daarnaast nodigen wij u uit om op 5 mei, de dag van de bevrijding, deel te nemen aan een historisch moment. Het Vrijheidsvuur zal vanuit Wageningen via Didam, 's-Heerenberg en Gendringen naar Emmerich komen, waar het om 14.00 uur zal arriveren. Uw aanwezigheid bij dit symbolische evenement is van onschatbare waarde.

Graag ontvangen wij uw bevestiging van deelname aan de activiteiten vóór 20 april 2024. U kunt hiervoor een email sturen aan: administratie@emoji.eu o.v.v. van uw naam, aantal personen dat u komt en bij welke evenement u aanwezig wilt zijn.

• 26 april Stadttheater Emmerich am Rhein - 1e concert MAESTRO
  • 28 april DRU Industriepark Ulft - finale concert MAESTRO
  • 05 mei VRIJHEIDSVUUR in Emmerich am Rhein

1 De fictieve Gemeinte EMOJI is een samenwerking tussen de Stadt Emmerich am Rhein,
gemeente Montferland en gemeente Oude IJsselstreek.

Bijlagen:

1. Uitnodigingssbrief Ode aan de vrijheid.pdf