Update Berghapedia 18 juli 2023

Geplaatst op dinsdag 25 juli 2023 om 8:09

Verre Neef is klaar met het doornemen van de slachtofferdossiers van de Oorlogsgravenstichting in het Nationaal Archief. De laatste groepen waren de burgerslachtoffers en de joodse slachtoffer. In deze groepen was vaak geen dossier aanwezig of zo het was zo summier dat het geen nieuwe informatie bevatte. Een uitzondering is Johannes Antonius Theodorus Vermaas van wie tot nog toe alleen bekend was dat hij op 16 augustus 1945 (dus ná de oorlog) in Oostenrijk is overleden. Zijn pagina is nu ruim aangevuld.

De slachtofferdossier van de joodse familie Bloemendaal waren een opstapje naar andere bronnen, zodat de pagina's van deze familie met foto's en nadere informatie aangevuld kon worden. Zie Mozes Bloemendaal en de pagina's van zijn vrouw en van zijn kinderen.

De pagina's Mons Calvariae en Observantenklooster Elten zijn aangevuld met informatie uit Hans Hegmans artikel "Kloosterleven tegen de verdrukking in" in Old Ni-js nr. 115

Verre Neef had nog wat liggen over Pieter Gerrit Sterrenburg Dit bracht hem ertoe, als een uitdaging aan hemzelf, de lijst van brigadecommandanten zo veel mogelijk in te vullen: Koninklijke Marechaussee - Brigadecommandanten.

Meest actieve gebruikers in de afgelopen 30 dagen (in alfabetische volgorde):​

Nieuwe gebruikers:

Het is natuurlijk ook mogelijk om zelf aan de slag te gaan door een account aan te vragen via Berghapdia.

Nieuwe pagina's | Nieuwe bestanden

Tekst: Marcel Messing