Groepen

Bestuur

Het bestuur bestond, en bestaat uit stuk voor stuk enthousiastelingen die, met een groot hart voor cultuur en historie, de kar van de grootste vereniging van Montferland. Hieronder een overzicht van de samenstelling van het bestuur door de jaren heen.

Dialect

Zaken rond het "dialect" dat in het Berghse land wordt gesproken

Informatie

De werkgroep "Informatie" van de Heemkundekring Bergh verzorgt de digitale faciliteiten van de vereniging.

Midwinterhoorn

Een midwinterhoorn is een houten blaasinstrument dat van oudsher veel bespeeld wordt in Oost-Nederland en het aangrenzende Duitse Munsterland en Nedersaksen. De Heemkundekring Bergh heeft een Midwinterhoorn werkgroep . Ze maken midwinterhoorns, spelen erop en geven cursussen in het maken ervan. >>>

Redactie Old Ni-js

Old Ni-js is het tijdschrift van de Heemkundekring Bergh dat drie maal per jaar verschijnt. Het blad bestaat sinds 1983 en komt in 2018 voor de 100e keer uit. >>>

Stichting Genealogie en Geschiedenis tussen Rijn en IJssel

Werkgroepen

In de verschillende kernen van de voormalige Bergh zijn "veldwerkgroepen" actief die oudheidkundig materiaal, in de ruimste zin des woords, verzamelen en documenteren.

Wij kunnen voor alle groepen versterking gebruiken. U kunt zich opgeven via het inschrijfformulier Lid Werkgroep, via het contactformulier of de contactgegevens.