Avondconcert van Kamerorkest Bergh 2022

(wanneer) Donderdag 20 oktober van 20:00-22:00u
(waar) Theaterzaal Barghse Huus, Willem van den Berghstraat 1, 7041CW 's-Heerenberg

Geplaatst op zaterdag 4 juni 2022 om 11:57

Op 20 oktober a.s. wordt er op initiatief van de HKB door het Kamerorkest Bergh een concert gegeven in de theaterzaal van het Barghse Huus.

De toegang voor publiek is gratis, mits in het bezit van een toegangsbewijs via het Welcom reserveringssysteem.

De inloop is vanaf 19:30 uur, aanvang 20:00 uur met pauze en verwacht einde rond 22:00 uur

De oorsprong van Kamerorkest Bergh gaat terug naar 1987. Toen verzorgde Martin Jansen, destijds directeur van de bloeiende Muziekschool in 's Heerenberg, een uitvoering met leerlingen. Daaruit kwam een jeugdig strijkersensemble voort dat werd aangevuld met enkele volwassenen. Dit werd een zelfstandige vereniging, met heuse statuten, onder de naam Strijk'87. Dit strijkorkest was succesvol en allengs kwamen er meerdere leden bij, ook volwassenen die met hun kinderen meekwamen. Na verloop van tijd werden op voorstel van de dirigent ook blazers toegelaten.

De toenemende diversiteit aan instrumenten noopte tot naamsverandering en in 1995 werd Strijk'87 notarieel omgezet naar Kamerorkest Bergh. Onder deze naam heeft het orkest zo'n 22 leden, van verschillende leeftijden en met diverse achtergronden. In 2019 heeft Mark Golub de baton van Martin Jansen overgenomen.

Tekst: Activiteiten