Het Verhaal van Gelderland in Heitkamp 3 februari 2023

(wanneer) 3 februari 2023, 17:00u-19:00u
(waar) Kultuurhuus Heitkamp 's-Heerenberg

Geplaatst op maandag 16 januari 2023 om 12:14

Op 10 november 2022 verscheen het Verhaal van Gelderland: vier boeken die samen een compleet overzicht vormen van de rijke geschiedenis van Gelderland. Aan Verhaal van Gelderland werkten ruim dertig auteurs en redactieleden mee: allen kenners van hun specifieke tijdsperiode en van de regionale geschiedenis van Gelderland. Het boekproject heeft tot doel verspreide kennis over het verleden van Gelderland bijeen te brengen in een samenhangend en toegankelijk overzicht, bestemd voor alle bewoners, bezoekers en belangstellenden.

Een van de samenstellers, bijzonder hoogleraar Gelderse geschiedenis aan de Radboud Universiteit Dolly Verhoeven geeft op vrijdag 3 februari bij Heitkamp tekst en uitleg over het project en de bijzonderheden over het landschap van de Liemers. Nico Willemse, ook een van de auteurs van het Verhaal van Gelderland, vertelt over het ontstaan van de Gelderse Poort, de stuwwallen en de loop van de Rijn om het Montferland. René Arendsen praat de bijeenkomst aan elkaar en gaat in gesprek met de sprekers. Organisatie van de bijzondere bijeenkomst is in handen van Heemkundekring Bergh.

Deelname aan de bijeenkomst is gratis en koffie, thee en soep en broodjes worden u aangeboden door de Heemkundekring Bergh. Eventuele verdere consumpties zijn voor eigen kop.

I.v.m. de catering graag aanmelden via: info @ heemkunde.nl

Hopelijk tot 3 februari.

Edwin Zweers