Jubileumconcert namens de Heemkundekring Bergh

Geplaatst op woensdag 14 september 2022 om 9:37

Ter gelegenheid van het 40 jarig jubileum organiseert de Heemkundekring Bergh op donderdag 20 oktober a.s. een gratis concert van het Kamerorkest Bergh. Dit uit louter amateurs bestaande orkest zal vòòr de pauze een aantal klassieke stukken ten gehore brengen van o.a. Bach, Vivaldi en Beethoven. Ná de pauze kunt u genieten van een variatie van klezmer, potpourri en Jiddische Fiddler. Het orkest staat momenteel onder leiding van hun dirigent Mark Golub.

De oorsprong van het kamerorkest Bergh gat terug naar 1987. Toen verzorgde Martin Jansen, destijds directeur aan de Muziekschool in ’s-Heerenberg, een uitvoering van leerlingen. Daaruit kwam een jeugdig strijkersensemble voort dat werd aangevuld met enkele volwassenen. Dit was de geboorte van een zelfstandige vereniging genaamd Strijk “87. De jaren daarna waren erg succesvol zeker kijkend naar het aantal nieuwe leden, volwassenen maar ook kinderen. Daardoor nam ook de diversiteit van de instrumenten toe waardoor op voorspraak van de dirigent ook blazers werden toegelaten. In 1995 werd daarom noodzakelijkerwijs de naam Strijk “87 omgezet naar Kamerorkest Bergh

Het concert wordt gegeven in de theaterzaal van het Barghse Huus aan de Willem van den Berghstraat 1 in ’s-Heerenberg. De aanvang is 20:00 uur met inloop vanaf 19:30 uur.

Voor aanvang en tijdens de pauze zijn koffie, thee, frisdrank, bier en wijn zijn tegen betaling verkrijgbaar. Pinnen is mogelijk .

Dit concert is gratis toegankelijk maar om te voorkomen dat er meer belangstellenden zijn dan zitplaatsen is het toch verplicht om een gratis toegangsbewijs te reserveren via de website www.barghsehuus.nl.

Op deze pagina klikt u op Film&Theater en zoekt naar het concert en klikt op “Bestel”.
Het is belangrijk dat u uw toegangsbewijs al print of als bewijs op uw mobiele telefoon kunt tonen bij de ingang.

Tekst: Frits Frauenfelder