Pastoor Rinke de Vreeze op dinsdag 27 juli 2021 overleden

Geplaatst op woensdag 4 augustus 2021 om 20:47

Op dinsdag 27 juli j.l. is in Braamt in zijn 'Herdershut' pastoor Rinke de Vreeze overleden. Hij was, 98 jaar oud, de oudste traditionele dorpspriester van Nederland. Hij was decennia lang missionaris in Ghana en daarna, net zo lang, dorpspastoor in Braamt.
Leden van de Hooglandse Schutterij St. Martinus en van het Sint Joris Gilde uit Braamt droegen de kist. Provinciaal overste pater Jos Pijpers S.M.A van de congregatie Sociëteit voor Afrikaanse Missiën waarvan pastoor De Vreeze lid was en pastoor Marc Oortman van de H. Gabriëlparochie waren de voorgangers in H. Mis en begeleidden de pastoor naar zijn laatste rustplaats op het kerkhof in Braamt.

In 2009 heeft Hans Hegman voor de Heemkundekring een interview met hem gemaakt. Deze podcast waarin de pastoor vertelt over zijn lange rijke leven is hier te beluisteren.

Podcast (klik hier)

Bidprentje