Peter Brücker op maandag 6 september 2021 overleden

Geplaatst op dinsdag 14 september 2021 om 23:09

Afgelopen week ontvingen wij het trieste bericht dat Peter Brücker, penningmeester van onze vereniging, op 51-jarige leeftijd is overleden.

De afgelopen tien jaar vervulde hij zijn functie binnen de vereniging naar grote tevredenheid van allen. Hij was altijd punctueel in zijn taak en iedereen wist dat de financiën bij hem in goede handen waren. Bij discussies binnen het bestuur hield hij zich in eerste instantie meestal wat op de achtergrond. Maar als hij dan uiteindelijk zijn mening verkondigde, dan bleek dat hij er goed over nagedacht had en wist hij anderen te overtuigen.

Sinds twee jaar wist Peter dat hij het leven in reservetijd leefde, maar zoals hij zelf zei: "We proberen uit elke dag maar het beste te maken en dan zal de tijd het wel leren."
Maar de afgelopen paar maanden verslechterde de situatie plotseling snel.

Als HKB verliezen wij naast een hele goede penningmeester vooral ook een beminnelijk en vriendelijk mens.
Wij verliezen een vriend.

Graag wensen we Monique en zijn familie en vrienden alle kracht toe.

En Peter, zoals jij recent zelf formuleerde: "Misschien tot ooit."

Edwin Zweers
Voorzitter Heemkundekring Bergh