Update Berghapedia 04-06-2020

Geplaatst op donderdag 4 juni 2020 om 22:12

Hallo Heemkundevrienden en vriendinnen.

In goede gezondheid, nog steeds, kan ik voor deze update het volgende melden.

De monumenten in Bergh zijn nu het hoofdonderwerp waar Verre Neef zich mee bezig houdt. Alle monumenten in Azewijn, Beek en Braamt hebben nu een eigen pagina met foto.

Als zijsprongetje zijn de hagelkruizen opgefrist:

Van Antoine Booms en Antoon Berentsen kreeg Verre Neef tips en plaatjes voor deze pagina's:

en het tragische verhaal van Karel Freriks en zijn broertjes:

Jan Beursken van de Oudheidkundige Vereniging Didam gaf inzage in een artikel in het Jaarboek 2020 van deze zustervereniging. Dit resulteerde in een pagina over een minder bekende naober van Bergh.Vriesland,_'t

Groeten, Marcel

Heeft u informatie over het gebied van de voormalige gemeente Bergh? Laat het ons weten via het contactformuler of vraag een Berghapedia account aan en begin met het vastleggen van uw historie !
Vergeet niet dat datgene dat u weet vaak bij een ander niet bekend is.

Nieuwe pagina's:

Gebruiker Nils is weer zeer actief in het bijwerken van 'n Trop Barghse Weurd. Hij is de topper van deze update voor wat betreft het aantal nieuwe pagina's.

Nieuwe bestanden:

Tip Check in het hoofdmenu aan de linkerkant meteen even de laatste aanvullingen via de knoppen 'Nieuwe pagina’s', 'Nieuwe Bestanden' en 'Recente Wijzigingen'.

Tekst: Marcel Messing en Robert Bennink