Update Berghapedia 20-04-2021

Geplaatst op dinsdag 20 april 2021 om 21:01

Het artikel van Antoon Berentsen over Stevensweert in ON 108 wees Verre Neef erop dat de vrouw van Herman Frederik van den Bergh nog geen pagina had. Die is er nu wel Josina_Judoca_Walburgis_van_Löwenstein-Wertheim-Rochefort.
Als bijproducten zijn daarbij ontstaan Kasteel_Walburg Kasteel_Ter_Aa en Seldensate.

Aan de hand van 75_jaar_parochie_Sint_Suitbertus heeft Verre Neef ook de Stokkumse pastoors aangevuld: Pastoors_Stokkum.

Marc Dubois van de Veldwerkgroep Azewijn stuurde hem scans van schriften van de Katholieke_Bond_voor_het_Gezin in Azewijn.

In samenwerking met de Veldwerkgroep Beek-Loerbeek en Eduard Spaan is 't Hoekhuis ontstaan.
Eduard gaat verder het aanvullen en verbeteren de de stratenpagina's en is nu alfabetisch bij de L van Lengel, zie Categorie:Straten.

Hans Hakfoort heeft meer pagina's gemaakt over Hengstenverenigingen, Landbouwverenigingen en Veeverzekeringen Ook heeft hij de pagina Huisnummerconcordance_'s-Heerenberg_Wijk_B verder ingevuld.

Antoine Booms heeft diverse nieuwe oude foto's toegevoegd, zie Bijdragen/Antoine_Booms.

Groeten, Marcel

Heeft u informatie over het gebied van de voormalige gemeente Bergh? Laat het ons weten via het contactformuler of vraag een Berghapedia account aan en begin met het vastleggen van uw historie !
Vergeet niet dat datgene dat u weet vaak bij een ander niet bekend is.

Momenteel zijn er 6.639 artikelen en 7.989 bestandenbeschikbaar in Berghapedia.

Meest actieve gebruikers van de laatste 30 dagen (alfabetisch):

In absolute aantallen heeft Verre Neef allen ruim overtroffen.

Nieuwe pagina's (klik voor actueel overzicht in Berghapedia):

Nieuwe bestanden (klik voor actueel overzicht in Berghapedia)

Tekst: Marcel Messing en Robert Bennink