Het Jezuietenklooster St. Bonifacius wordt gebouwd

Het Sint-Bonifatiusklooster dat de Duitse Jezuieten aan de Emmerikseweg bouwen, wordt in 1910 door Aartsbisschop Henricus van de Wetering van Utrecht en de Aartsbisschop van Fulda ingewijd. Het monumentale huis wordt ontworpen door de Akense architect Max Keucken. Hij heeft een speciale band met de Jezuieten, want hij heeft verschillende leden van deze orde in zijn familie. Hij vraagt daarom voor zijn werk geen geld. Zijn vertegenwoordiger op de 's-Heerenbergse bouw is de Emmerikse architect Van Aken. Het klooster heeft neo-romaanse kenmerken.

Het muziekcorps Pius X en de fietsclub met versierde fietsen halen de bisschoppen en andere prominenten af van het station in Emmerik. 's Avonds is het groot feest in de stad en wordt er een luisterrijke fakkeloptocht gehouden.