Kringdag 450 jarig bestaan St.Antoniusgilde (19-04-2024)

(wanneer) 19, 20 en 21 april 2024
(waar) Start: Kantine FC Bergh, 's-Heerenberg

Geplaatst op zaterdag 30 maart 2024 om 14:45 — Laatst bijgewerkt op zaterdag 6 april 2024 om 10:56

Een hartelijk welkom aan alle Gildebroeders/zusters, schuttersvrienden en vriendinnen! Welkom op de eerste Kringdag in onze mooie stad ’s-Heerenberg!

Als gilde zijn we er al eeuwen voor ’s-Heerenberg of het nu is om de stad te verdedigen met haakbus en andere wapens, of een vendelhulde of eerbetoon bij belangrijke gebeurtenissen, of om een feest te organiseren. Wij zijn er voor de gemeenschap.
We vieren dit jaar ons 450-jarig jubileum, dus moet er iets speciaals georganiseerd worden.

Want een lustrum van zo vele jaren kan en mag je niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Daarom prijzen we ons gelukkig, dat we dit jaar de gastheer mogen zijn van de Kringdag Montferland. Een evenement van verbroedering, wedstrijden en samenwerking.

En samenwerking, de kracht van onze kring, hebben we van alle kanten ervaren. Van vrijwilligers, sponsoren, de vele verenigingen, de middenstand/stichtingen en vele anderen uit ’s-Heerenberg, tot materialen advies en expertise vanuit de schutterijen van Kring Montferland. Zonder hen zou deze dag hier nu niet mogelijk zijn. Aan allen, ongelooflijk bedankt voor alle hulp!

Een gilde/schuttersevenement van deze omvang heeft nog nooit plaats gevonden in ’s-Heerenberg. Verenigingen van ver en dichtbij zullen na een mars door de stad, gezamenlijk strijden om de eer bij alle onderdelen. Allemaal op of rond het Stadsplein en de Bleek, waar ook de feesttent staat.

Eten, drinken en ander grei kunnen bij de tent, maar ook bij de aanliggende horeca aan het plein gehaald worden. De pinautomaat staat op het evenemententerrein voor wie wat contant geld wil. U hoort het, het staat allemaal lekker compact en gezellig bij elkaar, dus laten we er een machtig mooi feest van maken met zijn allen! Veel succes aan alle deelnemers en moge de beste winnen!

Dit allemaal onder de lijfspreuk van het gilde: Broederschap, Trouw en Dienstbaarheid. Met Gildegroet, Johnathan Reessink Kapitein Broederschap Sint Antoniusgilde ’s-Heerenberg Anno 1574

Programmaboekje