Hij is er, de cursus Barghs

Geplaatst op dinsdag 14 december 2021 om 16:02 — Laatst bijgewerkt op donderdag 23 december 2021 om 11:24

Een wens van mij was om een cursus te maken om mensen het Barghs te leren. Het moest een degelijke cursus worden. En iets voor beginners en gevorderden. Ideeën genoeg maar hoe moest dit worden vorm gegeven.

USB- stick, cd-rom of internet? Het werd internet.
In coronatijd geluidsstudio’s gecontacteerd, websitebouwers geraadpleegd enz. Het werd de website van de Heemkundekring Bergh. Ik ontdekte de dictafoon op mijn iPhone en leerde wat M4a en MP3 betekende. Enkele leden van de dialectgroep lazen hun eigen geschreven verhaal voor. En er was Robert Bennink, ICT-beheerder die alles in beeld en geluid vorm gaf. Vrijwilligerswerk van de hoogste orde. Ga het zien, spreken, schrijven , lezen en luisteren.

Harry Derksen

Tekst: Harry Derksen