Nieuw op Berghapedia mei 2016

Geplaatst op vrijdag 13 mei 2016 om 21:15

Marcel Messing heeft verder onderzoek gedaan naar het levensverhaal van Frederik Walraven van Nes, een Utrechtse 19e-eeuwse jurist die een aantal jaren in ‘s-Heerenberg heeft gewoond. De pagina is hiermee weer flink aangevuld. Ook andere pagina's heeft hij met informatie en foto's uitgebreid.

De geschiedenis en oude en nieuwe foto's van de Azumse voetbalvereniging Den Dam zijn geplaatst door Kevin de Lange. Voetbalvereniging Den Dam in Azewijn werd opgericht op 1 augustus 1945. Er zijn foto’s van het kampioenselftal van seizoen 1950-1951 en het huidige eerste elftal in het seizoen 2015-16.

Benny Schuurman heeft een aantal verrassende artikelen en foto’s geplaatst en deelt deze graag met de bezoekers: N.a.v. de kortgeleden geopende kasteeltuin van Huis Bergh een aanvulling over de plantagetuinen. Bioscoop reclame van Cloeck en Moedigh, Martin Jansen Sr. van de muziekwinkel aan de Zeddamseweg.
Unieke foto's van de Molenstraat, o.a. een foto met aan de linkerkant een café Kamperman ,,het Eden’’ waar de kledingzaak van Knoop, Broodje Knoek en nu Kachelhöltje gevestigd is naast Gunsing met daarvoor een pomp.

Twee interessante gidsjes ‘De Gids voor ’s-Heerenberg en omstreken uit 1919’ heeft Benny volledig gerestaureerd en gekopieerd en voor de liefhebbers op Berghapedia afgedrukt. Deel 1 en Deel 2.

Uiteraard staan er nog veel meer nieuwe documentatie en foto's op Bergapedia. Raadpleeg daarvoor de pagina met nieuwe bestanden.