Smokkeltocht - Smuggeltocht

Geplaatst op vrijdag 13 mei 2016 om 21:20

Op 22 mei a.s. vindt de 2e editie van de Smokkeltocht/Smuggeltocht plaats. Deze leerzame tocht bleek verleden jaar een groot succes, dus meld je ook dit keer weer aan om deze bijzondere ervaring mee te kunnen beleven. De fietstocht wordt mogelijk gemaakt door Heemkundekring Bergh, Rheinmuseum Emmerich, Welcom, Bibliotheek Montferland en Informatiecentrum Emmerich.

De tocht is dit jaar 38 km. lang en voert ook door de Liemers en Elten. Vorig jaar werd de fietstocht voor het eerst gehouden met 150 deelnemers.
De tocht volgt oude smokkelroutes tussen 's-Heerenberg en Emmerik. In de bieb van 's-Heerenberg zingt Mannenkoor De Görgelpiepen, op Schlösschen Borghees geeft een poppentheater voorstellingen en oud-douanebeambte Wolfgang Gorni vertelt smokkelverhalen in het Rheinmuseum in Emmerik. Onderweg zijn ook de molens van Stokkum en Elten te bezichtigen.

Tussen 11.00 en 13.00 uur kan men starten bij het Barghse Huus in 's- Heerenberg en het Rheinmuseum in Emmerik. De kosten zijn 2 euro p.p.

Download hier het programma in pdf »