Nieuwe activiteiten HKB

Geplaatst op zaterdag 24 augustus 2019 om 15:39

Huiskameravonden

Om meer bekendheid te geven aan de projecten waar de diverse (veld)werkgroepen mee bezig zijn, zullen vanaf nu, met enige regelmaat, diverse groepen ieder een ‘eigen thema-huiskameravond’ verzorgen.

De Heemkundekring Bergh is een actieve vereniging met inmiddels 19 (veld)werkgroepen. Het bestuur is er best trots op dat er zoveel actieve leden zijn. Ook heeft de HKB veel expertise binnen de eigen gelederen én in onze contactenkring, waardoor we prima geïnformeerd en begeleid worden bij diverse projecten. Het zou bijzonder jammer zijn deze informatie niet te willen delen met andere geïnteresseerden. Het thema van de huiskameravond wordt door de groep zelf bepaald. Er is voldoende tijd en ruimte om vragen te stellen. Ook is het natuurlijk leuk om met een bakje koffie in je hand kennis te maken met de werkgroepleden en andere bezoekers. Deze huiskameravonden zijn vrij toegankelijk. Wees welkom!

Heemkundedag 2019

Tijdens de “Heemkundedag 2019” laten alle werkgroepen zien waar ze mee bezig zijn geweest en men zich het afgelopen jaar zoal mee bezig heeft gehouden. Alle werkgroepen van de Heemkundekring laten zien met welke onderzoeken men dit jaar bezig is. Kom een kopje koffie drinken en praat gezellig bij met de leden.

Ben jij geïnteresseerd in een bepaalde werkgroep, informeer dan bij de betreffende stand of stuur ons een bericht, voorzien van je tel.nr. via het contactformulier op de website. En natuurlijk ben je tijdens de openingsuren van harte welkom om een kijkje te komen nemen.

De Heemkundedag staat nu - met potlood en onder voorbnehoud - gepland op 24 november 2019. Er komt tzt meer informatie via de Agenda van deze website.

Tekst: Marianne Verbeek