Symfonie in de Achterhoek o.l.v. Zeddamse dirigent Pim Cuijpers

Geplaatst op zaterdag 6 augustus 2016 om 16:34

Pim Cuijpers, de jonge dirigent uit Zeddam, dirigeert het projectorkest 'Symfonie in de Achterhoek' tijdens het zomeravondconcert op Huis Bergh tijdens het Mechteld ten Ham-weekend op za 20 augustus a.s. Op het programma staan werken van Mussorgsky, Glazunov en Rachmaninoff. De aanvang is om 20.00 uur. Toegang is gratis.
Vorig jaar had het orkest o.l.v. Pim veel succes met de Alpensymfonie van Richard Strauss. Deze grandioze muziek klonk perfect in de serene avondsfeer bij Huis Bergh. Een ware belevenis.

Pim Cuijpers studeert orkestdirectie aan het conservatorium van Amsterdam, bij de dirigenten Ed Spanjaard en Lucas Vis.

Het projectorkest 'Symfonie in de Achterhoek', dat een grote bezetting kent, werd voor het eerst opgezet in 2013. Het project werd zo goed ontvangen bij zowel musici als publiek dat in datzelfde jaar besloten werd om een stichting op te zetten om het orkest in stand te houden als een jaarlijks projectorkest. Het orkest bestaat uit musici van verschillende conservatoria in Nederland en staat onder leiding van directiestudent Pim Cuijpers. Sinds de oprichting heeft Symfonie in de Achterhoek jaarlijks een project georganiseerd.

Naast Huis Bergh worden de concerten ook uitgevoerd in Zutphen en Amsterdam. Komt allen naar dit unieke concert.