Update Berghapedia 13-1-2021

Geplaatst op woensdag 13 januari 2021 om 22:08

Ondertussen geet 't laeven in Finland gewoon deur. Wi-j hebt ok met beparkingen te maken, al is 't hier lang niet zo arg as in Nederland (en völ andere landen). De winkels bunt nog ollemaol los en wie wil kan ok nog 'n pilsje gaon drinken of buten de deur gaon etten. Musea, bioscopen en sportfaciltieiten bunt wel dicht. Ik gao nog elke dag op de fiets nor mien wark, want thuus he'k gin laboratorium.

De Verre Neef heeft de nieuwe categorie Begraafplaatsen aangemaakt. Naast beschrijvingen van de Berghse begraafplaatsen zijn hier per begraafplaats die personen ondergebracht die een eigen pagina op Berghapedia hebben. Het is dus niet de bedoeling alle graven hier op te nemen, maar een graf kan wel de aanleiding zijn over de betreffende persoon een pagina te maken. Dit is gedaan voor bijvoorbeeld Berendina_Hendrika Wentink.

Een andere nieuwe categorie is Lanen_Byvanck, deze zal met nog een paar lanen worden aangevuld.

De pagina Bijzondere_Vrijwillige_Landstorm is aangevuld met informatie over de mobilisatie van de BVL in maart 1920. Hierbij is een zeldzame foto van de achterkant van het gebouw van Sociëteit De Vriendschap opgedoken. Een aardig bijproduct is ook de herdenking van 552 Jaar Stad in 1931: 552_Jaar_Stad

Een dochter en kleinzoon van sluiswachter Hendrik Jan Bakker zagen de pagina van hun (groot)vader en stuurden informatie en foto's die nu op Berghapedia staan: Hendrik_Jan Bakker.

Ondertussen gaat Eduard Spaan door met het controleren en aanvullen van de stratenpagina's. De meeste straten in 's-Heerenberg heeft hij nu onder handen gehad in de categorie: Straten_%27s-Heerenberg.

Hans Hakfoort heeft pagina's gemaakt over diverse Berghse landbouwverenigingen, te vinden in de categorieën: Landbouwverenigingen; Veeverzekeringen en Hengstenverenigingen.

De nieuwste aanvulling is Coöperatieve_Aankoop-en_Verkoopvereniging_Beek_van_de_A.B.T.B.

Groeten,

Marcel

Meest actieve gebruikers van de laatste 30 dagen (alfabetisch):

Heeft u informatie over het gebied van de voormalige gemeente Bergh? Laat het ons weten via het contactformuler of vraag een Berghapedia account aan en begin met het vastleggen van uw historie !
Vergeet niet dat datgene dat u weet vaak bij een ander niet bekend is.

Nieuwe pagina's:

Nieuwe bestanden: