Samenwerking Heemkundekring Bergh en StadsTV Bergh

Geplaatst op vrijdag 15 januari 2021 om 23:20

De foto- en filmgroep van de Heemkundekring heeft in de afgelopen jaren vele films gemaakt van de meest uiteenlopende gebeurtenissen en mensen uit de omgeving.
Het zijn meer dan 150 digitale documenten die bij de Heemkundekring opgeslagen zijn.
StadsTV Bergh heeft gesprekken gehad met bestuur en de foto- filmgroep van de Heemkundekring.
Beide partijen zijn enthousiast geworden om gebruik te maken van elkaars diensten en materiaal.
De films van de Heemkundekring zijn vaak gedetailleerd en daardoor ook lang.
We hebben samen afgesproken dat StadsTV de films eventueel mag inkorten.
Ook kunnen de vrijwilligers van de foto-filmgroep, samen met de vrijwilligers van StadsTV Bergh, nieuwe opnamen maken.

De eerste film van de Heemkundekring , die StadsTV Bergh bewerkt en online zet, is een leuk verslag van de Carnavalsoptocht 2013! Deze film is vanaf zondag 14 februari te zien bij StadsTV Bergh, via de website, YouTube,Facebookpagina van StadsTV Bergh en op TV, KPN YouTube kanaal 201.