Bestuur Heemkundekring Bergh 2002

Geplaatst op dinsdag 1 januari 2002 om 21:00

In 1982 richtten een aantal Berghse liefhebbers van de eigen streekcultuur en -geschiedenis de Heemkundekring Bergh op. Zij organiseerden zich in een bestuur en presenteerden zich op 25 november 1982 in het Gildegebouw van het Sint-Oswaldusgilde te Zeddam. Op dit moment telde de vereniging 64 leden.

De eerste lezing vond plaats op 26 januari 1983 in zaal Moors te Zeddam. De heer Wolfgang Tillmann uit Emmerik toonde zijn diaserie 'Die Natur am Niederrhein'. In de loop der jaren groeide het aantal leden gestaag.

Op 2002 mocht de Heemkundekring Bergh het 670e lid verwelkomen. Het bestuur onderging sinds 1982 vele veranderingen. Het huidige bestuur bestaat uit negen personen.

Bestuur 2002 (van links naar rechts): Edwin Zweers, JacquelineWissink, Goery Huijink, Jan Lukkezen, Netje Berndzen, Gerard Booms, John Thoben, Gerard van Amsterdam, Hans Hegman. In januari 2003 heeft Hans Hegman het bestuur verlaten en is in zijn plaats Jan Barkhuijsen als nieuw bestuurslid benoemd.

Voor de komende jaren heeft het bestuur zich ten doel gesteld het ledenaantal te verdubbelen. Wij missen namelijk nog heel veel leden uit Azewijn, Kilder, Lengel, Braamt, 's-Heerenberg, Loerbeek, Beek, Zeddam, Vinkwijk, Stokkum, Wijnbergen, Klein Azewijn en Vethuizen.

Bovendien wonen er in binnen- en buitenland veel oud-Berghenaren. Ongetwijfeld zijn ook zij geïnteresseerd in de streek waar zij zich mee verbonden voelen. Geef u dus nu op als lid, ontvang ons prachtige lijfblad Old Ni-js en bezoek onze informatieve en gezellige bijeenkomsten!

De Heemkundekring heeft een aantal werkgroepen die zich met speciale onderwerpen bezighouden en waar we binnenkort wat meer over zullen vertellen: