Bestuur Heemkundekring Bergh 2007

Geplaatst op maandag 1 januari 2007 om 21:00

In 1982 richtten een aantal Berghse liefhebbers van de eigen streekcultuur en -geschiedenis de Heemkundekring Bergh op. Zij organiseerden zich in een bestuur en presenteerden zich op 25 november 1982 in het Gildegebouw van het Sint-Oswaldusgilde te Zeddam. Op dit moment telde de vereniging 64 leden.

De eerste lezing vond plaats op 26 januari 1983 in zaal Moors te Zeddam. De heer Wolfgang Tillmann uit Emmerik toonde zijn diaserie 'Die Natur am Niederrhein'. In de loop der jaren groeide het aantal leden gestaag.

In 2007 heeft de vereniging meer dan 850 leden. In het bestuur hebben zitting (Foto boven van links naar rechts): Goery Huijink (penningmeester), John Thoben (vice-voorzitter), Ellen van den Bosch, Jacqueline Wissink (voorzitter), Gerard Booms (secretaris), Ben Bisseling en Edwin Zweers.

Tijdens de jaarvergadering op zaterdag 19 januari 2008 is Ellen van den Bosch als bestuurslid afgetreden. Toegetreden tot het bestuur is Antoine Booms.
Hij wil als lid van he bestuur van de Heemkundekring vooral de band met de natuur en met name het IVN aanhalen.

De vereniging kent 6 werkgroepen:

• Foto- en filmclub, vertegenwoordigd door Ben Bisseling
  • Website, vertegenwoordigd door Hans Hegman