John Thoben overleden

Geplaatst op woensdag 20 januari 2016 om 17:13

Vandaag bereikte ons het droeve bericht, dat, op 93-jarige leeftijd en na een kort ziekbed, John Thoben is overleden.

John was sinds de oprichting van de Heemkundekring Bergh in 1982 een van de motoren van deze vereniging. Hij was decennia lang bestuurslid, eindredacteur van het lijfblad Old Ni-js en in de begintijd ook enige jaren secretaris. Twee jaar geleden eerde de vereniging hem daarom als ere-bestuurslid, iets waar hij terecht zeer trots op was.

Daarnaast was hij een hartstochtelijk onderzoeker binnen het veld van de geschiedenis van het land van Bergh en heeft hij in die hoedanigheid tal van artikelen en boeken over dit thema geschreven.

Maar bovenal was hij een aimabel mens en een goede vriend van velen binnen en buiten de vereniging.

John, dank voor alles wat je voor onze club hebt gedaan. En rust nu maar zacht.

Het bestuur en de leden van de Heemkundekring Bergh condoleren Marleen en zijn familie met dit verlies en wensen hen sterkte voor nu en voor de tijd die komen gaat.

Dinsdag 26 januari om 12.15 uur zal de uitvaartdienst plaatsvinden in crematorium “de Slangenburg” te Doetinchem.

Beeld: Hans Hegman