Activiteiten

Geplaatst op zaterdag 9 april 2022 om 16:16 — Laatst bijgewerkt op zaterdag 9 april 2022 om 19:19

De Activiteitenwerkgroep zorgt elk jaar weer voor een gevarieerd programma op de ledenavonden/-dagen, zoals interessante lezingen en mooie excursies, de nieuwjaarsreceptie en de boerenkoolmaaltijd enz. Bekijk de Agenda eens op deze website. Op de ledenavonden is de toegang gratis voor leden. Van enkele ledenactiviteiten kunt u hieronder een fotoalbum te bekijken.

Excursie naar het IJzermuseum/DRU Ulft in 2010

In 2010 een paar jaar voor de opening van ICER maakte de Heemkundekring een excursie naar de voorloper daarvan: het IJzermuseum in de voormalige DRU in Ulft. Ook het verdwenen kasteel Ulft kwam aan bod, waar Maria van Nassau en Willem IV graaf van den Bergh hebben gewoond. De foto's zijn van Gerard Ruikes en Ed te Pas.

Wie was Mariken van Nimwegen?

Excursie naar Nijmegen in 2011

In 2011 maakte de Heemkundekring een interessante excursie naar Nijmegen. Marc Dubois van de Foto- en Filmgroep maakte de foto's.

Heemkundedag 2015

Na de succesvolle introductie in 2014 werd er zaterdag 16 mei 2015 weer een Heemkundedag georganiseerd in het Barghse Huus in 's-Heerenberg. Alle werkgroepen van de Heemkundekring lieten zien waar ze mee bezig zijn geweest en deden verslag van alle actuele werkzaamheden. Zo liet o.a. de werkgroep Archeologie prachtige vondsten zien; de werkgroep Foto & Film presenteerde filmbeelden in de filmzaal; de werkgroep Dialect vertelde wetenswaardigheden over onze streektaal met muzikale ondersteuning van het duo Fris van den Draod.
De dag werd afgesloten met een optreden van bekende musici uit onze streek: Joop Boxstart, Jos Wissink en John te Dorsthorst. Boxstart bracht liedjes van zijn laatste cd 'Disse kant' ten gehore.